2010. március 30., kedd

XXXIII. VKF /Gabona /Vegyes-gabonával töltött currykrémes paprika

A gabona európai kultúránkban nagyon értékes. Valahol mélyen tudjuk, érezzük, a gabona részben az élet szimbóluma. Régen túlélés és a sors eszköze, imáink része, és az élet ritmusának meghatározója volt. Ezt szem előtt tartva az elmúlt csendes időszak (Kicsit előre dolgoztam a recepttel, mert az elkövetkező időszak nem a főzésről fog szólni) után ezzel az egyszerű, kicsit módosított recepttel szeretnék életem első VKF-jére nevezni.

Vegyes-gabonával töltött currykrémes paprika

Töltött paprika
Hozzávalók:
Egyforma részt 4-féle különböző gabonamagvak (Árpa, köles, gabona, tönköly, vagy amit találunk).
Hagyma
Foghagyma
egyenlő arányban: mák, kókusz, mandula
Currypor
Paprika (Nekem 3 db volt)

Hozzávalók
Elkészítés:
A mákból, kókuszból, mandulából és a picike tejből turmixban krémet készítünk. Ízesítjük curryvel, borssal, sóval.Közben a felszeletelt hagymát, foghagymát megpirítom olajon és félreteszem.A magvakat kb. 1,5 pohár vízzel felöntöm, megvárom míg felforr, majd kb. 20 percig lefedve nagyon alacsony lángon párolom. Ha kész, összekeverem a krémet a hagymákat, és a magvakat, és a kimagozott paprikákba töltöm. A tetejére tettem egy darab mozzarella sajtot. Sütőbe téve kb. negyven perc alatt készre sütöm.

Töltött paprika
RÁADÁSKÉNT:Gabonaropogós

Nagyon sok maradt a gabona masszámból, ami nem fért bele abba a három darab paprikába, így egy másnapról maradt rizzsel (tojással, liszttel) összekevertem, és olajon kis gabona ropogósokat sütöttem. Különösen finom volt.

Gabonaropogós

Megjegyzés:
Hisztaminérzékenyeknek jó.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése